כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

לא די בעיצובו של אתר שהינו מרהיב למראית עין או ידידותי למשתמש. לא די בבנייה חכמה, אשר ממצבת את האתר במקום גבוה במנועי החיפוש. תוכנו של האתר הינו מרכיב מרכזי באיכותו. מלאכת הכתיבה עצמה, אין להקל בה ראש. לכתוב – צריך לדעת איך.

יכול להיות שאתם יודעים איזה מסר אתם רוצים להעביר לציבור הגולשים באמצעות האתר שלכם, אבל אתם לא באמת מצליחים להעלות את הדברים על הכתב. אתם יודעים לתאר את הקו הכללי לגבי הסגנון, לגבי תכנים המרכזיים, אבל באיזה משפט לפתוח את הדף, כיצד להמשיך ולעשות את המעבר לנושא הבא, עד כמה לפרט ובאילו מונחים להשתמש, אילו כותרות לתת לכל דף ומה תהיינה כותרות המשנה - בדיוק פה אני יכולה לעזור, כי מילים בשבילי הם כמו בצק לאופה, כמו מספרים לרואה חשבון וכמו חול בגינה עבור ילד. במילים אחרות – מילים עבורי הן כחומר ביד היוצר.

כך שבין אם אתם בימים אלה מקימים אתר חדש שצריך ליצוק לתוכו תוכן ובין אם אתם מנהלים אתר קיים וברצונכם לרענן אותו או לעדכן אותו באופן שוטף, הרי שהגעתם אל הכתובת הנכונה.

בעבר היה די בעצם הקמתו של אתר אינטרנט ראשוני לעסק. הדבר היווה כרטיס ביקור ולכשעצמו מי שהחזיק באתר אינטרנט, נחשב למתקדם ולמעודכן ולכזה שיכול להגיע אל הציבור הרחב. אבל בדומה לתעודת הבגרות, שבעבר היה די בה על מנת להתקדם בחיים, הרי שכך הוא גם אתר האינטרנט. אם בעבר זה היה בבחינת אם אתה לא שם, אתה לא קיים, הרי שכיום, זה בבחינת ברירת המחדל. זה בבחינת המינימום שאתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם. אז הקמתם אתר – נהדר, אבל כעת עליכם להראות לציבור הלקוחות שלכם שאתם מעדכנים את האתר ואותם, שאתם מתחדשים, שאתם מתרחבים, שאתם פעילים. לפיכך, חשוב לעדכן את האתר מעת לעת וחשוב לנקוט בפעולות נוספות על מנת לשמור על קשר עם הלקוחות.

התכנים של האתר יוכלו לשמש אתכם לצרכים נוספים. כפי שציינתי, ניתן לשמור על קשר עם הלקוחות ולהתפרסם גם ברשתות החברתיות, דוגמת הפייסבוק או רשתות/פורומים המיועדים לסקטור מקצועי מסוים. כך, תוכלו לעשות שימוש בקטעי תוכן ספציפיים שנעשו בהם שינויים קלים בלבד על מנת שיתאימו גם לצורך פרסומם בבמות הללו.

כתיבת עלונים/ניוזלטרים

לניוזלטר ישנה חשיבות רבה בשמירת קשר עם קהל הלקוחות ובשמירה על הלקוחות

באמצעות הניוזלטר ניתן לעדכן את הלקוח אודות הטבות ומבצעים וכן לשתף את הלקוח בנוגע לכל מה שהתחדש בעת האחרונה או צפוי לקרות בעתיד הקרוב.

חשוב לשמור על קשר עם הלקוח, לא רק כשהוא מגיע אליך לחנות או יוצר עימך קשר מיוזמתו. חשוב לעדכנו באופן יזום. לקוחות מעריכים בעלי עסקים שמעדכנים אותם מבעוד מועד על מבצע שעתיד להתקיים. יתכן והדבר ישפיע על מועד הגעתם לחנות או לעסק.

עם זאת, חשוב לא להעמיס את הלקוח יתר על המידה. אין צורך לשלוח לו מיילים באופן יומיומי, יתכן והדבר ישיג את האפקט ההפוך.

לפיכך, חשוב למצוא את האיזון הנכון: בין נתק תקשורתי לבין מנת יתר של תקשורת.

מעבר לסממנים האישיים של כל עסק, ישנם מועדים מסוימים בלוח השנה שהם באופן טבעי מתאפיינים בהיותם מועדים מתאימים ליצירת קשר עם הלקוח: כך היא תקופת החגים, תחילת השנה, סוף השנה, סוף העונה, מועדים כדוגמת יום האהבה, יום המשפחה וכיוצ"ב מועדים.

האופן בו הניוזלטר מנוסח והמועד בו הוא נשלח משפיעים על גורלו – האם הגולש ימחק אותו לאלתר או ימצא אותו אטרקטיבי, קליל ותמציתי וימשיך לקרוא אותו בעיון.

כתבות ומאמרים

הוספת מאמרים מתאימים לאתר האינטרנט משרתת מספר תכליות:

ברמה הטכנית, מאמרים נכונים, הכוללים שימוש חכם במילות מפתח מסוימות ישפרו את מיצובו של האתר במנועי החיפוש ויאפשרו לציבור הגולשים להגיע אל האתר שלכם ביותר מדרך אחת.

ברמה המהותית, מאמרים אינפורמטיביים מעוררים את אמון הגולש במוצר/ בשירות שיש לכם להציע. המאמרים מוסיפים נופך של רצינות ושל איכות.

המאמרים הינה דרך נוספת להגיע אל ליבו של הגולש/הלקוח הפוטנציאלי. במידה ומקוננים בו ספקות או שיש בידיו שאלות פשוטות אודות המוצר, הרי שלפחות מענה חלקי אם לא מלא, הוא יוכל למצוא במאמרים.

המאמרים לא חייבים להיות ארוכים ומייגעים, נהפוך הוא, לעתים כל המוסיף גורע ולפיכך חשוב לדעת מראש – מהי מטרת המאמר, איזו תכלית הוא נועד לשרת ואיזה מסר אנו רוצים להעביר לקורא.

מאמרים, בדומה לטקסטים אחרים, ניתן לכתוב ביותר מדרך אחת. ניתן לדבר אל הקורא בשפה יותר טכנית ומקצועית וניתן לומר את אותם הדברים בדיוק, אך בצורה יותר קלילה וזורמת, וזאת על מנת שלא נאבד אותו באמצע הדרך, וזאת על מנת שלא נייאש אותו תוך כדי הקריאה וכן על מנת שבסיום הקריאה הוא מרגיש יותר מחובר למה שיש לכם להציע.

שכתוב ועריכה

אתם מרגישים שאתם מכירים הכי טוב את המוצר/את השירות שלכם ולפיכך אין יותר מתאים מכם מלהעלות את הדברים על הכתב. אולם, אתם סבורים שיש מקום למקצה שיפורים. בכלל , תמיד טוב שעוד עין תקרא את הטיוטא הראשונה.

לעתים, דווקא קריאה חיצונית ואובייקטיבית עשויה לתרום יותר מכל.

יתכן וכתבתם היטב, אבל בכל זאת משהו חסר, משהו בסדר הופעת הדברים, בזרימה הכללית ויתכן והתוספות הקטנות תעשינה הבדל גדול.



מיוחדים

בכתיבה, בדומה לתחומים אחרים – השמיים הם הגבול. כך, שאם אתם זקוקים לתוכן, אבל לא מעוניינים להשתמש בו בצורה שגרתית, אני בטוחה שיחד נוכל למצוא את הדרך המתאימה והמקורית לעשות זאת. 

כמו כן, יתכן ואתם מעוניינים בשירותי הכתיבה שלי, אך לא מעוניינים שאחרים יידעו זאת: תמיד רציתם לנהל בלוג, לכתוב טור, או לפרסם כתבה בתחום מומחיותכם ואתם יודעים מה אתם רוצים להגיד, אך לא יודעים כיצד לתרגם זאת למילים. גם פה אני יכולה לעזור, ולכתוב בשמכם. בשמחה אהיה סופרת הצללים שלכם ואני מבטיחה לכם שהחיסיון שיהיה בינינו לענייני הכתיבה לא יפחת מחיסיון עו"ד – לקוח.